Czym są testy użyteczności?

Czy Twoi użytkownicy płynnie poruszają się po stronie? Ile czasu poświęcają, by wyświetlić produkt? Jakie kroki muszą wykonać, by zapisać się do formularza? Odpowiedzi na te pytania udzielimy Ci po przeprowadzeniu testu użyteczności.

Kiedy warto wykonać test użyteczności?

Powinieneś wykonać test użyteczności, jeśli chcesz bliżej poznać swoich użytkowników. To niezbędna wiedza, którą powinien posiadać każdy, kto prowadzi biznes w internecie. Twoi użytkownicy poruszają się po stronie, ale nie wykonują zaplanowanych przez Ciebie działań? To kolejny powód przemawiający za tym, byś pomyślał o testach użyteczności.

Jak wykonujemy testy użyteczności?

Testy użyteczności przeprowadzamy według określonego scenariusza zadań. Na bieżąco respondent porusza się po Twojej stronie internetowej i dzieli się swoimi spostrzeżeniami z moderatorem, który kontroluje przebieg całego procesu.

Czym różnią się testy użyteczności od audytu UX?

W trakcie audytu UX nasi specjaliści oceniają użyteczność Twojej strony internetowej i znajdują potencjalne problemy, z którymi spotykają się Twoi klienci. Z kolei testy użyteczności przeprowadzane są przez zrekrutowaną wcześniej osobę, a wnioski spisywane są przez nas na bieżąco.

Czy warto przed badaniem przeprowadzić audyt użyteczności?

Nie zastanawiaj się długo. Odpowiedź jest krótka: tak, warto to zrobić. Po przeprowadzonym audycie UX grupa naszych ekspertów naprawi część błędów na Twojej stronie internetowej. To duża oszczędność w kontekście całego procesu badawczego i krótsza droga do osiągnięcia sukcesu.