1

CZYM SĄ TESTY A/B?

Chcesz wiedzieć, który wariant strony internetowej skuteczniej działa na użytkowników? Nie strzelaj w ciemno! Skorzystaj z testów A/B, dzięki którym wybierzesz najskuteczniejsze rozwiązanie, czyli takie, które przyczynia się do zwiększenia konwersji lub ruchu na stronie internetowej.

KIEDY WARTO WYKONYWAĆ TESTY A/B?

Testy A/B pomogą Ci zdecydować, która wersja strony generuje większy ruch w witrynie i prowadzi do zwiększenia współczynnika konwersji. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego klienci opuszczają Twoją witrynę? Dzięki testom A/B dowiesz się, jakie elementy wpływają na współczynnik odrzuceń.
2
3

JAK PRZEBIEGAJĄ TESTY A/B?

Na podstawie danych określamy problem, stawiamy hipotezę, a następnie dobieramy próby użytkowników. Kolejnym etapem jest konfiguracja środowiska testowego, czyli wprowadzanie zmian na Twojej stronie. Rozpoczyna się testowanie, które przebiega zgodnie z wcześniej zaplanowanym harmonogramem. Po zakończeniu testu grupa naszych ekspertów przedstawi Ci wyniki i rekomendacje.

JAKIE ELEMENTY MOŻNA TESTOWAĆ?

Na Twojej stronie jest wiele elementów, które można testować, a w tym: nagłówki, śródtytuły, hasła reklamowe, zdjęcia lub układ na stronie. Na zachowanie Twoich użytkowników mają też wpływ przyciski CTA – kolor, kształt, wielkość oraz miejsce, w którym się znajdują. Ponadto, warto przeprowadzać testy A/B, które dotyczą wyglądu formularza i wymaganych danych.
4
5

CZY WARTO ROBIĆ TESTY A/B STRONY O DUŻYM RUCHU?

Duży ruch na stronie oznacza dużą ilość danych, które warto poddać testowaniu. Szybkie wdrożenie rekomendowanych przez nas zmian przyczyni się do wzrostu konwersji na Twojej stronie, a w konsekwencji – zwiększenia przychodu.

Faq.

Tak naprawdę na stronie internetowej jest wiele elementów, które można testować, w tym treść (nagłówki, śródtytuły, hasła reklamowe), zdjęcia czy układ na stronie. Na zachowanie użytkowników często mają wpływ przyciski CTA, ich kolor, kształt i miejsce usytuowania. Ponadto warto przeprowadzić testy A/B, które dotyczą wyglądu formularza pod względem liczby pól i wymaganych danych. Można także zbadać długość strony i rozkład elementów.

Nie można jednoznacznie określić, jaki powinien być czas trwania testu A/B. Mają na to wpływ problemy na stronie, współczynnik konwersji, a także ruch, czyli dane, które są potrzebne do uzyskania wyniku badań. Czas powinien być ustalany indywidualnie.

Wszystko zależy od tego, jakich elementów na stronie dotyczy test A/B. Wersje mogą się różnić kolorem, wielkością czcionki, kształtem czy usytuowaniem. Wybór elementów nie jest przypadkowy, powstaje na podstawie analizy danych. Najczęściej wersję oryginalną stanowi strona A, natomiast wersja do testowania określana jest literą B.

Duży ruch to spora ilość danych, które warto wykorzystać do testowania. Wyniki mogą znacznie przyczynić się do wzrostu konwersji, a co za tym idzie, sporych zmian w przychodach. Im większa skala, tym bardziej jest to opłacalne dla biznesu.

Wszystko zależy od tego, jaki jest cel badania oraz jaką hipotezę postawiono na podstawie analizy danych. Wynik testów pokaże nam, która wersja strony sprawdziła się lepiej i osiągnęła większe rezultaty. Wprowadzenie na stałe zmian może przełożyć się na większą konwersję, a co za tym idzie, zwiększenie przychodów w biznesie.

Potrzebujesz audytu?
napisz do nas

Podczas konsultacji wskażemy potencjalne problemy i zarekomendujemy dopasowane rozwiązania.

Bezpłatna
Konsultacja