Czym są testy A/B?

Chcesz wiedzieć, który wariant strony internetowej skuteczniej działa na użytkowników? Nie strzelaj w ciemno! Skorzystaj z testów A/B, dzięki którym wybierzesz najskuteczniejsze rozwiązanie, czyli takie, które przyczynia się do zwiększenia konwersji lub ruchu na stronie internetowej.

Kiedy warto wykonywać testy A/B?

Testy A/B pomogą Ci zdecydować, która wersja strony generuje większy ruch w witrynie i prowadzi do zwiększenia współczynnika konwersji. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego klienci opuszczają Twoją witrynę? Dzięki testom A/B dowiesz się, jakie elementy wpływają na współczynnik odrzuceń.

Jak przebiegają testy A/B?

Na podstawie danych określamy problem, stawiamy hipotezę, a następnie dobieramy próby użytkowników. Kolejnym etapem jest konfiguracja środowiska testowego, czyli wprowadzanie zmian na Twojej stronie. Rozpoczyna się testowanie, które przebiega zgodnie z wcześniej zaplanowanym harmonogramem. Po zakończeniu testu grupa naszych ekspertów przedstawi Ci wyniki i rekomendacje.

Jakie elementy można testować?

Na Twojej stronie jest wiele elementów, które można testować, a w tym: nagłówki, śródtytuły, hasła reklamowe, zdjęcia lub układ na stronie. Na zachowanie Twoich użytkowników mają też wpływ przyciski CTA – kolor, kształt, wielkość oraz miejsce, w którym się znajdują. Ponadto, warto przeprowadzać testy A/B, które dotyczą wyglądu formularza i wymaganych danych.

Czy warto robić testy A/B strony o dużym ruchu?

Duży ruch na stronie oznacza dużą ilość danych, które warto poddać testowaniu. Szybkie wdrożenie rekomendowanych przez nas zmian przyczyni się do wzrostu konwersji na Twojej stronie, a w konsekwencji – zwiększenia przychodu.