Kim był klient?

Merlin.pl to jedna z najpopularniejszych w Polsce księgarni internetowych. Codziennie książki kupuje tam tysiące użytkowników – nieprzerwanie od 22 lat. Mimo Klient zgłosił się do nas w celu sprawdzenia strony pod kątem użyteczności.

Nasze zadanie

Naszym zadaniem było rozpoznać główne problemy serwisu i zaproponować najlepsze rozwiązanie, dzięki któremu strona zyska na użyteczności i intuicyjności w obsłudze, a to w konsekwencji doprowadzi do wzrostu współczynnika konwersji.

Jak wyglądał audyt?

Przeprowadziliśmy audyt według standardowej procedury, w skład której wchodzi: analiza danych, analiza konkurencji, analiza heurystyczna oraz wędrówka poznawcza. Analiza wykazała łącznie 28 błędów wymagających poprawy.

Jakie błędy znaleźliśmy?

Spośród 28 błędów, 3 uznaliśmy za szczególnie istotne. Pierwszy z nich dotyczył braku podpowiedzi w wyszukiwarce produktowej. W celu rozwiązania problemu, zaleciliśmy sugerowanie tytułów dostępnych w sklepie. Poprawy wymagała także czytelność informacji prezentowanych na stronie. Trzeci błąd związany był z brakiem informacji o rodzaju błędu, który wystąpił po wpisaniu przez użytkonika maila i hasła. Na liście rekomendacji uwzględniliśmy dodanie komunikatów informujących o błędzie, np. “Podane konto nie istnieje”.