Utworzenie sklepu internetowego jest obecnie niezwykle proste i zazwyczaj zajmuje tylko kilka chwil. Jednym z najwygodniejszych systemów e-commerce jest polski Sky-Shop, który napędza ponad 35 tysięcy sklepów online. Dowiedz się, jakie korzyści oferuje to oprogramowanie i jak zacząć swoją przygodę ze Sky-Shop. Poradnik krok po kroku pomoże Ci sprawnie rozpocząć sprzedaż online.

Dlaczego warto postawić właśnie na Sky-Shop?

Internet oferuje dziesiątki różnych platform e-commerce – każda z nich ma swoje silne i mocne strony. Co sprawia, że idealnym wyborem dla Twojego sklepu może okazać się właśnie Sky-Shop? Pierwsze kroki w handlu online powinny rozpoczynać się od dokładnej analizy dostępnych rozwiązań. W przypadku Sky-Shop możesz liczyć na szereg korzyści, które wyróżniają tę platformę na tle innych.

Polski system e-commerce

Sprzedawcy nad Wisłą mają dostęp do szeregu różnych, skupiających się na polskich klientach narzędzi, które mogą znacznie usprawnić działanie sklepu online. To między innymi system Blik do błyskawicznej obsługi płatności, jak również paczkomaty od InPostu, które ze względu na wygodę korzystania cieszą się sporą popularnością. W przypadku Sky-Shop możesz liczyć na bezproblemową integrację z systemami funkcjonującymi właśnie w Polsce – klienci z pewnością docenią możliwość skorzystania z wygodnych i popularnych narzędzi. Dodatkowo możliwe jest również prowadzenie sprzedaży poprzez Allegro, a także zagraniczne strony – między innymi Facebook, Instagram czy eBay.

Kolejną korzyścią płynącą z faktu, że Sky-Shop.pl to oprogramowanie pochodzące z Polski, jest dostęp do obsługi technicznej w naszym rodzimym języku. Dzięki temu uzyskanie wsparcia w razie ewentualnych problemów będzie bardzo proste.

Łatwość obsługi sklepu na Sky-Shoppierwsze kroki w e-commerce będą bardzo proste

System Sky-Shop wyróżnia się wydajnym panelem administracyjnym, który w przejrzysty sposób dzieli funkcjonalność na różne grupy. Przeprowadzenie konfiguracji i wprowadzenie zmian w sklepie z jego wykorzystaniem nie stanowi żadnego problemu nawet dla niedoświadczonych użytkowników. Na szczególną uwagę zasługuje łatwość dostosowania opcji związanych z płatnością i dostawą.

Bieżące aktualizacje i spore doświadczenie twórców platformy

Mimo że Sky-Shop.pl funkcjonuje na polskim rynku już od 2009 roku, system wciąż jest stale rozwijany. Sprzedawcy korzystający z tej platformy mogą liczyć na dostęp do nowych, przydatnych funkcji, które usprawnią obsługę sklepu, jak również najwyższy poziom zabezpieczeń.

Warto także zwrócić uwagę na fakt, że za projektem Sky-Shop stoi autor platformy „phpBB by Przemo” do obsługi forów dyskusyjnych. To oprogramowanie, które swego czasu napędzało ponad 20 tysięcy tego typu stron w Polsce – jest to świetny dowód na to, że osoby odpowiedzialne za Sky-Shop doskonale znają się na zarządzaniu sporym projektem, który zapewnia liczne korzyści wielu użytkownikom.

Możliwość wykorzystania platformy niezależnie od rozmiaru sklepu

Sky-Shop to dość uniwersalna platforma, która wspiera zarówno małe sklepy, jak i większe firmy. Funkcjonalność systemu sprawdzi się bez względu na zakres działania przedsiębiorstwa. Oznacza to, że ze Sky-Shop krok po kroku może dostosować się do rozwoju Twojego biznesu – od skromnego sklepu aż po bycie liderem w swojej branży.

Solidna pozycja na polskim rynku

Z oprogramowania Sky-Shop.pl korzystają liczne firmy o ogólnokrajowym zasięgu, których listę można znaleźć na stronie systemu. Dzięki temu nie musisz obawiać się o brak wsparcia – stabilna pozycja na rynku sprawia, że Sky-Shop będzie w stanie wspierać Twój sklep przez długi czas.

Łatwa obsługa szablonów

Jedną z najistotniejszych kwestii w prowadzeniu sklepu jest zainteresowanie klientów swoją ofertą. Spore znaczenie ma tutaj wizualna prezentacja strony. Sky-Shop.pl zapewnia dostęp do kilkudziesięciu darmowych modułów oraz edytora szablonów, które pozwolą Ci bez problemu dostosować wygląd strony sklepu.

Wsparcie dla SEO

Do rozwoju sklepu będziemy potrzebować przede wszystkim stałego przypływu nowych klientów. Kluczową rolę odgrywa tutaj ruch pochodzący z wyszukiwarek, który jest w dużym stopniu zależny od optymalizacji strony pod kątem algorytmów narzędzi tego typu. Sky-Shop zapewnia wbudowane wsparcie dla wielu działań z zakresu SEO. Możesz między innymi w prosty sposób opracować przyjazne wyszukiwarkom tytuły i opisy, jak również kontrolować wykorzystanie słów kluczowych.

Ile kosztuje Sky-Shop?

Jedną z kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze platformy e-commerce, jest wysokość opłat. Choć niektóre rozwiązania tego typu są oferowane za darmo, bezpłatne wersje często wiążą się z pewnymi ograniczeniami. W przypadku Sky-Shop.pl sprawa jest jednak dość prosta – system funkcjonuje w modelu SaaS, który zakłada oferowanie dostępu do platformy na podstawie stałego abonamentu.

Ile zatem trzeba zapłacić za korzystanie ze Sky-Shop? Pierwsze kroki w handlu online to moment, w którym często chcemy ograniczyć wydatki – warto wtedy zwrócić uwagę na podstawowy pakiet StartUp, który kosztuje 69 złotych miesięcznie. Limit liczby produktów wynosi jednak w tym przypadku 100 pozycji. Lepszą opcją już na sam początek może okazać się wariant Basic, który w cenie 119 zł/mies. oferuje obsługę nawet 15 tysięcy produktów. Większe sklepy mogą postawić na bardziej rozbudowane oferty w postaci pakietu Business (219 złotych miesięcznie) i Advanced (349 zł na miesiąc). Co istotne, prowizja od sprzedaży w każdym typie abonamentu wynosi 0% – nie spotkamy tutaj także żadnych ukrytych kosztów.

Darmowy okres próbny i łatwa rezygnacja z usług

Jeśli chcesz przetestować różne platformy i sprawdzić, która z nich będzie najlepszym wyborem, warto zainteresować się opcją darmowej wersji próbnej. W Sky-Shop.pl można przez 14 dni korzystać z pełnej funkcjonalności oprogramowania bez zobowiązań.

Należy zaznaczyć także dogodne warunki umowy, które zapewniają użytkownikom pewną elastyczność. Płatność jest dokonywana z góry na określony czas, który wynosi od 1 do 24 miesięcy. Po upływie opłaconego okresu można zdecydować, czy chcemy dalej korzystać ze Sky-Shop, czy też zrezygnować z prowadzenia sklepu.

Jak założyć sklep na Sky-Shop – poradnik

Otwarcie sklepu na Sky-Shop jest dość łatwe i zajmuje zaledwie kilka minut. Główna część tego prostego procesu rozpoczyna się od wejścia na stronę Sky-Shoppierwsze kroki w świecie sprzedaży online wymagają jednak odpowiedniego przygotowania. Na samym początku należy określić, jak chcemy zorganizować nasz sklep i jakie są nasze cele związane z e-commerce.

Sky-Shop krok po kroku: wybór branży i rejestracja firmy

Podstawową kwestią jest określenie, co dokładnie chcemy sprzedawać i w jaki sposób chcemy działać. W przypadku Sky-Shop możemy prowadzić zarówno handel w niewielkiej skali, jak i ogromny, wielobranżowy sklep o ogólnopolskim zasięgu. W tym przypadku wybór jest w pełni dowolny – istotne jest jednak opracowanie spójnego planu, którego będziemy się trzymać zwłaszcza w pierwszych chwilach prowadzenia sklepu.

Aby móc zarządzać sklepem w pełni zgodnie z prawem, niezbędne będzie także zarejestrowanie firmy. Wyjątkiem są tutaj najmniejsze sklepy. Jeśli nasz miesięczny dochód z handlu nie będzie przekraczać połowy stawki minimalnej, możemy zdecydować się na działalność nierejestrowaną. To dość prosta forma prowadzenia biznesu, jednak jest ona dostępna wyłącznie dla najmniejszych firm. W zdecydowanej większości przypadków konieczne będzie założenie działalności gospodarczej – informacji na ten temat można zaczerpnąć w odpowiednich urzędach.

Własny towar lub integracja z hurtownią

Kolejnym zadaniem będzie zaopatrzenie się w asortyment, który będziemy sprzedawać. Mamy do wyboru dwie opcje:

  • sprzedaż towarów wytwarzanych przez nas;
  • współpraca z hurtownią.

W pierwszym przypadku będziemy musieli wprowadzić odpowiednie dane do systemu Sky-Shop. Jak zacząć sprzedaż z hurtownią? To również bardzo proste – platforma oferuje specjalne moduły dedykowane do prowadzenia sprzedaży właśnie w ten sposób. Informacje o hurtowni i towarach mogą być pobierane automatycznie.

Sky-Shoppierwsze kroki w panelu administracyjnym

Jeśli zadania związane z formalnościami i ogólnym przygotowaniem do prowadzenia handlu on-line są już za nami, możemy przejść do założenia sklepu Sky-Shop. Jak zacząć? To bardzo proste – wystarczy udać się na stronę Sky-Shop.pl i odnaleźć przycisk „Załóż sklep bezpłatnie”, który znajduje się w prawym górnym rogu witryny. Następnie należy podać adres e-mail, na który po chwili przyjdą dane do logowania.

Uzyskanie dostępu do panelu administracyjnego zajmuje mniej więcej minutę. W tym miejscu wita nas formularz, w którym musimy wprowadzić podstawowe dane o sklepie – między innymi nazwę i kontaktowy numer telefonu. Następnie możemy skorzystać z wbudowanego Asystenta Konfiguracji, który pomoże nam przejść przez ustawienie wszystkich niezbędnych funkcji. Dobrym pomysłem może okazać się odwiedzenie kanału na YouTube Sky-Shop – „Pierwsze kroki” to playlista autorów tego oprogramowania skierowana do osób, które zaczynają przygodę z e-commerce.

Pierwsze 14 dni za darmo

Warto zauważyć, że po przejściu do panelu administracyjnego automatycznie otrzymujemy testową wersję sklepu. Znajdziemy tutaj między innymi przykładowe produkty, których konfiguracja pomoże zorientować się w funkcjonalności systemu. Dopiero po dwóch tygodniach musimy zdecydować, czy będziemy dalej korzystać ze Sky-Shop.pl. Jeśli już wcześniej jesteśmy pewni swojej decyzji, wystarczy przejść do menu „Moje konto” i wybrać opcję „Opłać abonament”.

Sky-Shop krok po kroku – najważniejsze elementy konfiguracji

Choć już chwilę po rejestracji mamy dostęp do całego panelu administracyjnego, wykorzystanie pełnego potencjału platformy wymaga skonfigurowania pewnych najistotniejszych funkcjonalności. Przez proces ten może przeprowadzić nas dostępny w panelu administracyjnym asystent. Należy przede wszystkim zadbać o kwestie takie jak:

  • konfiguracja płatności,
  • ustawienia związane z wysyłką towarów,
  • integracja z hurtowniami i zewnętrznymi serwisami,
  • szczegółowe dane sklepu,
  • konfiguracja powiadomień,
  • hosting.

Dodawanie produktów

Po wprowadzeniu kluczowych danych możemy już w zasadzie zacząć faktyczną obsługę sklepu. Na górze panelu administracyjnego znajdziemy odnośniki do najważniejszych funkcjonalności – w tym do podstrony z produktami. Dodawanie produktów na Sky-Shop odbywa się poprzez rozbudowane menu, w którym możemy wpisać wszystkie informacje na temat danego towaru, jak również kontrolować jego status, stan magazynowy i wiele więcej.

Rozpocznij korzystanie ze Sky-Shoppierwsze kroki już za Tobą!

Gdy w systemie obecne są już najistotniejsze informacje o sklepie, wszystkie potrzebne funkcje zostały poprawnie skonfigurowane, a na stronie widnieją pierwsze produkty, możemy już spokojnie czekać na pierwsze zamówienia. Warto przy tym poświęcić także kilka chwil na przygotowanie atrakcyjnego szablonu dla sklepu, który pozwoli nam zachęcić klientów do skorzystania z oferty. Niezwykle ważne jest także dotarcie do potencjalnych konsumentów – kluczowe znaczenie ma tutaj pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

Sky-Shopjak zacząć pozycjonowanie sklepu?

Sukces w branży e-commerce zależy w dużej mierze od zasięgu oferty i stałego pozyskiwania klientów. Najprawdopodobniej jednym z istotniejszych źródeł ruchu na stronie będą wyszukiwarki takie jak Google. Użytkownicy tego typu narzędzi zazwyczaj odwiedzają jedną z pierwszych stron, które pojawiają się przy danym zapytaniu – jeśli uda nam się osiągnąć wysoką pozycję na liście rezultatów, z pewnością odnotujemy spory skok w liczbie wizyt. W połączeniu z odpowiednio opracowanym, przejrzystym interfejsem sklepu i atrakcyjną ofertą możemy liczyć na budowanie stałej bazy klientów od samego początku.

Co zrobić, by zadbać o skuteczne pozycjonowanie sklepu Sky-Shop? Podstawową kwestią, podobnie jak przy zakładaniu samego biznesu, jest określenie naszych celów i oczekiwań. Wbudowane funkcje SEO w Sky-Shop.pl sprawiają, że sklep już na starcie będzie w pewnym stopniu zoptymalizowany, jednak bez dodatkowych działań szybko zostaniemy daleko za konkurencją. Do najważniejszych zadań należy optymalizacja treści sklepu – konieczne jest zarówno dostarczenie użytkownikom wartościowych informacji o produktach, jak i zaprezentowanie ich w przejrzysty sposób. Dochodzą do tego także kwestie takie jak właściwe wykorzystanie elementów HTML (w szczególności nagłówków oraz tagów meta) oraz odpowiednie linkowanie.

Pozycjonuj sklep Sky-Shop z agencją SEO

Pozycjonowanie to niezwykle złożony obszar reklamy online. Choć jest to proces, który skupia się głównie na pojedynczym kanale marketingowym – wyszukiwarkach internetowych – należy mieć na uwadze, że algorytmy usług takich jak Google są bardzo rozbudowane i biorą pod uwagę mnóstwo różnych czynników. Opracowanie kompletnej strategii na własną rękę to ogromne wyzwanie, z którym ciężko uporać się samodzielnie, gdy próbujemy jednocześnie zarządzać sklepem w początkowej, często dość burzliwej fazie rozwoju.

Co zrobić, by liczyć na najlepsze efekty pozycjonowania? Dobrym wyjściem z pewnością będzie skorzystanie ze wsparcia agencji SEO. Firmy tego typu często oferują dedykowane usługi dla sklepów internetowych – Sky-Shop możemy skutecznie pozycjonować na przykład z poznańską agencją iCEA. Rozległa wiedza, profesjonalne podejście i dostęp do zaawansowanych narzędzi sprawiają, że w ten sposób skutecznie wypromujemy stronę sklepu w wyszukiwarkach. Wiąże się to z pewną inwestycją, jednak efektywna strategia pozwoli znacznie zwiększyć bazę klientów, co zapewni nam stały zysk na długi czas. Warto zaznaczyć, że agencja iCEA nawiązała oficjalną współpracę ze Sky-Shop.pl – dzięki temu jako klient możesz liczyć na pełne wsparcie przy wykorzystaniu tej platformy.

Zdjęcie główne: Andrea Piacquadio / pexels.com

Autor