Nasze zadanie

Historia księgarni internetowej merlin.pl sięga 1999 roku. Jest jednym z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych sklepów w Polsce.

W ciągu ostatnich 22 lat zdobyła zaufanie milionów klientów, co miesiąc realizując dziesiątki tysięcy zamówień. Celem naszego zadania było przeprowadzenie audytu użyteczności w poszukiwaniu błędów na stronie internetowej.

Naszym zadaniem było rozpoznanie problemów serwisu i ich rozwiązanie w taki sposób, aby ulepszyć użyteczność i intuicyjność strony, co przekłada się na wzrost współczynnika konwersji.
PAULINA APPELT (UX SPECIALIST)

Proces i Wyniki

Nasza specjalistka UX – Paulina Appelt przeprowadziła audyt użyteczności wg. standardowej procedury. Kolejne etapy audytu to: analiza danych, analiza konkurencji, analiza heurystyczna i wędrówka poznawcza. 

Audyt użyteczności wykazał łącznie 28 kwestii wymagających ulepszenia lub poprawy. Błędy w głównej mierze dotyczyły formularzy oraz spójności wizualnej na stronie.

0
BŁĘDÓW
KRYTYCZNYCH
0
BŁĘDY
ISTOTNE
0
BŁĘDÓW
STANDARDOWYCH
0
MNIEJSZYCH
BŁĘDÓW

Wybrane punkty audytu

Brak podpowiedzi wyszukiwarki produktowej

W polu wyszukiwania po wpisaniu tekstu nie wyświetlały się sugerowane tytuły, co uniemożliwiało szybkie przeszukiwanie produktów.

Zaleciliśmy zastosowanie sugerowania tytułów, dostępnych w sklepie.

Nieczytelnie przedstawione informacje w karcie produktowej

Na karcie produktowej informacje dotyczące szczegółów produktów były przedstawione w różnych czcionkach, obraz produktowy nie był dostosowany do wielkości strony. Całość sprawiała, że informacje były zagęszczone i mało czytelne.

Zaleciliśmy scalić tekst wraz z grafiką, aby wszystkie najważniejsze informacje znajdowały się w na stronie głównej karty produktowej.

Brak informacji o rodzaju błędu

Po wpisaniu maila i hasła, użytkownik nie otrzymywał informacji o rodzaju błędu, który wystąpił.

Zaleciliśmy dodanie informacji na temat typu błędu, np. “Podane konto istnieje w naszym serwisie”, lub “Błędny login”.