Wdrożenie audytu poprawiło współczynnik konwersji dla kanału CPC w kluczowym okresie dla klienta, a mianowicie w grudniu 2020. Relatywny wzrost współczynnika konwersji przy uwzględnieniu sezonowości i spójnej grupie odbiorców reklam płatnych to 14%.
Mateusz Wilczyński (Head of Data)

Nasze zadanie

Botland to sklep internetowy z elektroniką dla profesjonalistów i hobbystów robotyki. Elektronika i robotyka na przestrzeni lat bardzo się rozwinęła, nabiera rozpędu z roku na rok.

Z kolei robotyka staje się coraz bliższa przeciętnemu człowiekowi, pomimo że wciąż skrywa przed nim ogromne tajemnice, jest światem ciekawym i enigmatycznym. Naszym zadaniem było przeprowadzenie audytu użyteczności strony internetowej.

Audyt UX pozwolił nam wykluczyć wiele problemów nowej wersji strony jeszcze przed jej publikacją.
Max Kapitańczyk (UX Specialist)

Proces i wyniki

Kolejny audyt użyteczności Max’a Kapitańczyka. Etapy audytu to: analiza danych, analiza konkurencji, analiza heurystyczna i wędrówka poznawcza.

Audyt użyteczności wykazał łącznie 20 kwestii wymagających ulepszenia lub poprawy. Większość błędów to jednak mniejsze problemy, które nie uniemożliwiają bezstresowego korzystania z serwisu. Serwis zostaje oceniony jako użyteczny

0
Błąd
krytyczny
0
Błędów
istotnych
0
Błędów
standardowych
0
Mniejszych
błędów

Wybrane punkty audytu

Problematyczna duplikacja pól

Pole wyboru punktu odbioru Poczty Polskiej wyświetla się podwójnie. Dodatkowo, po uruchomieniu drugiego pola, występuje błąd wizualny listy rozwijanej.

Zaleciliśmy usunięcie zduplikowanego pola.

Boksy poza obszarem roboczym

Układ strony głównej na urządzeniach mobilnych jest uszkodzony z powodu czerwonych boxów wychodzących poza główny kontener szablonu.

Zaleciliśmy naprawę responsywności wskazanych elementów strony.

Problemy walidacji formularza

Walidacja formularza zadawania pytania wyświetlana jest w języku angielskim. Dodatkowo, komunikat o poprawnym wysłaniu formularza wyświetla się w taki sam sposób jak informacja o błędach.

Zaleciliśmy przetłumaczenie etykiet na język polski. Dodatkowo zaleciliśmy przygotowanie stosownego ostylowania dla poprawnego wypełnienia formularza. Zasugerowaliśmy zastosowanie tego samego mechanizmu jak w przypadku dodawania opinii.