1

Czym jest
Audyt ux?

Celem audytu UX jest ocena użyteczności strony internetowej dla Twojego potencjalnego klienta. Dzięki naszej analizie dowiesz się, jakie elementy na stronie wymagają poprawy. Otrzymasz od nas cenne informacje, jak dostosować witrynę do potrzeb Twojego klienta.

JAK WYGLĄDA AUDYT UX?

Przeprowadzany przez nas audyt UX przebiega w czterech etapach, na które składa się: analiza danych, analiza konkurencji, analiza heurystyczna oraz wędrówka poznawcza.

2
3

KIEDY WARTO WYKONAĆ AUDYT UŻYTECZNOŚCI?

Wykonaj audyt użyteczności, jeśli użytkownicy odwiedzają Twoją stronę, a mimo to nie dokonują na niej zakupu. Innym wskazaniem do wykonania audytu są negatywne opinie Twoich klientów, a także brak spójności w prowadzonej przez markę komunikacji.

JAKIE BŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ ZNAJDUJEMY W TRAKCIE AUDYTU?

W trakcie audytu UX znajdujemy błędy: krytyczne, istotne, standardowe oraz inne potencjalne problemy. W pierwszej kolejności zalecimy Ci naprawić błędy krytyczne, ponieważ to właśnie one najbardziej wpływają na odczucia Twoich użytkowników w czasie użytkowania strony.

4
0
błędy krytyczne
0
błedy istotne
0
błędy standardowe
0
potencjalne problemy

Faq.

Wszystko zależy od podejmowanych kroków w celu zbadania użyteczności i funkcjonalności Twojej strony internetowej. Co to oznacza? Badanie UX jest procesem bardziej złożonym i zaawansowanym. Polega na wybraniu konkretnej metody badania, przygotowania scenariusza, przeprowadzenia rekrutacji uczestników odpowiedzialnych za ściśle określone kryteria. Wszystkie te kroki są nieco dłuższe niż w przypadku audytu UX.

Warto wykorzystać zgromadzone dane z audytu UX do przeprowadzenia bardziej zaawansowanego badania. Dotyczy to między innymi analityki, którą sprawdzamy na podstawie Google Analytics oraz Hotjaru. Pozyskujemy też dane o konkurencji oraz sprawdzamy skuteczność tekstu. Właśnie dlatego badanie UX może być kolejnym krokiem, tuż po audycie.

Same wyniki dostarczone na podstawie audytu UX bądź badania, nie przyniosą efektów. Jednak wszystko zależy od tego czy zostaną wprowadzone proponowane przez nas rekomendacje. To zbiór wskazówek, które powstały na podstawie dokładnie przeprowadzonego audytu UX pod kątem użyteczności strony. Jeśli zostaną one wdrożone, masz szansę na poprawienie skuteczności witryny.

UX to nie jest jedyny aspekt, który wpływa na podjęcie żądanego działania przez użytkownika. Właśnie dlatego warto przeprowadzić też audyt SEO domeny, a w przypadku sklepów internetowych, audyt e-commerce. Przyda się również dogłębna analiza konkurencji, aby wykorzystać jeszcze bardziej potencjał Twojej branży. Im więcej informacji i wskazówek, tym lepiej dopracować stronę pod kątem UX i SEO. Przekłada się to na większe zainteresowanie i spełnienie wybranych celów, np. zapis do formularza, zakup produktu albo kontakt z firmą.

Potrzebujesz audytu?
napisz do nas

Podczas konsultacji wskażemy potencjalne problemy i zarekomendujemy dopasowane rozwiązania.

Bezpłatna
Konsultacja